Szőlőskerti DSE



Menü
A fejezet kategóriái
Árkádok és akciók [81]
Asztali [30]
Fejtörők [58]
Szavak [22]
Tárgyak keresése [57]
Stratégiák [30]
Egyéb [9]
Több felhasználó [13]
Névnapok
Mini-chat
200
Vicces bölcsességek
Ahhoz, hogy a pihenés örömét élvezhessük, el kell fáradni.
Barátaink
  • Szőlőskerti Ált. Isk.
  • Szőlőskerti Diákotthon
  • Megyei Diáksport Tanács
  • Magyar Diáksport Szövetség
  • Kölyökkézi
  • Magyar Kézilabda Szövetség
  • Asztalitenisz
  • Támogatóink
    Nyíregyháza, Síp utca 18.

    Nyíregyháza, Szent István u. 3-4.

    Nyíregyháza, Körte u. 1-3.

    Statisztika
    Összes látogató
    látogató számláló
    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0
    Időjárás

    Online játékok

    Nyitólap » Online játékok » Árkádok és akciók

    Blockage

    Solve tricky puzzles in Blockage! Move the correct pieces into their spot to make it to the next level!
    Helyezés: 0.0/0
    Számlálók: 359/6
    Összes hozzászólás: 1
    1 Tuci  
    0
    "My question is, how do we apply this tchuniqee to public education in order to improve educational outcomes?"2 ideas spring to mind:1. vouchers. that's the ultimate property right for education. every kid comes with money. make schools compete for them. we need to change the rights structure to allow parents and students to choose their education, not provide free access to failing schools.oh, and all schools must be "right to teach". unions can exist, but they may never be permitted to compel membership, dues payment, or prevent non union employees from working at a school. 2. finland. they had among the worst schools in europe and within a decade became the best. they did this by empowering principals. no more national curriculum, teach as you believe will work, and hire and fire as you please. that devolved control to the local level and allowed decision to be made where the problems and results can be seen. it also allowed for lots of experimentation which is how you more rapidly evolve best practices.not an extra dime was spent to achieve that result, and it would work here. it's not like administrators have no ideas and/or cannot tell who can and cannot teach, they are just powerless to do anything about it, hamstrung by unions, state and federal rules, and a climate of stagnation.

    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
    [ Regisztráció | Belépés ]